http://bayanbox.ir/id/2877345278121749323

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان



بانک توسعه اسلامی (Islamic Development Bank) پانزدهمین دوره جایزه یکصد دلاری علوم و تکنولوژی را به تحقیقات و دستاوردهای برجسته در رشته‌های علوم و فناوری اعطا می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، بانک توسعه اسلامی (Islamic Development Bank) که به اختصار IDB نامیده می‌شود، یکی از موسسات بین‌المللی توسعه‌ای و از نهادهای تخصصی سازمان همکاری‌های اسلامی محسوب می‌شود. این بانک در نظر دارد برای شناسائی و تشویق موسسات شایسته و ایجاد فضای رقابتی بین موسسات علمی و تحقیقاتی 57 کشور عضو، براساس روال هر ساله، سه جایزه که هر یک شامل جایزه نقدی به مبلغ 100هزار دلار، نشان افتخار و گواهینامه است را به سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی که دارای تحقیقات و دستاوردهای برجسته در رشته‌های علوم و فناوری هستند، اعطا کند.

این تحقیقات باید دارای تاثیرات قابل ملاحظه بر توسعه اجتماعی و اقتصادی کشورهای عضو بوده و در یکی از زمینه‌های مهندسی مواد، بیوتکنولوژی، داروسازی و پزشکی، کشاورزی، فناوری اطلاعات، علوم دارویی، میکروالکترونیک صنعتی، نانو تکنولوژی و منابع انرژی جایگزین باشد.

تشویق و افزایش رقابت موثر بین موسسات موفق در حوزه علوم و فناوری و افزایش آگاهی از اقدامات بالقوه کشورها از جمله اهداف مهم این رقابت است و در سه گروه شامل مشارکت‌های علمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی اعضا، تحقیق و مشارکت در علوم پایه و تحقیقات علمی موثر در کشورهای کمتر توسعه یافته عضو بانک می‌باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بانک توسعه اسلامی به نشانی www.isdb/org از بخش جایزه علوم و فناوری در صفحه اول سایت، نسخه الکترونیکی فرم‌های مرتبط را تکمیل و حداکثر تا تاریخ 8 آذر از طریق نشانی الکترونیکیSTPrize2017@isdb.org به بخش مربوطه بانک ارسال کنند.

همچنین همه ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند پس از اطلاع از ارسال مستندات، نسبت به پیگیری موضوع از وزارت امور اقتصادی و دارایی که محور ملی این بانک در کشور است، اقدام کنند.

۹۵/۰۴/۰۹
Ebrahim Shahnazi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی