http://bayanbox.ir/id/2877345278121749323

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

شرایط اعطای وام ویژه دانشجویان دکتری

چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷ ب.ظ

شرایط اعطای وام ویژه دانشجویان دکتری اعلام شد

رئیس صندوق رفاه از افزایش مبلغ وام‌های دکتری از ابتدای سال‌ ۹۶-۹۵ در نوع یک از مبلغ ۵۰۰ به ۶۵۰هزار تومان و در نوع دو از ۶۰۰ به ۷۵۰ هزار تومان با حمایت وزارت علوم و پشتیبانی سازمان مدیریت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ذوالفقار یزدان‌مهر در مراسم امضای «قرارداد همکاری پرداخت وام ویژه دکتری» گفت: «پرداخت وام ویژه دکتری از مهر سال ۹۳ از طرف صندوق رفاه دانشجویان، آغاز و تا اسفند ۹۵ مجموعا به تعداد ۴۶ هزار و ۶۱۶ نفر وام به مبلغ ۸۱۷ میلیارد ریال پرداخت شد.»

او ادامه داد: «از سال ۹۳ تا خرداد ۹۵ این وام صرفا به دانشجویانی پرداخت شد که در نوبت روزانه در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل بوده و توانسته بودند آزمون جامع را گذرانده باشند. وام ویژه دکتری از سال ۹۳ تا خرداد ۹۵ در دو مبلغ ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت شد. بر‌اساس تفاهم‌نامه با یکی از بانک‌ها مقرر شد صندوق رفاه دانشجویان سالانه مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تا پنج سال نزد بانک مذکور سپرده‌گذاری کند و بانک سالانه مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد ریال به صورت قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به دانشجویان پرداخت کند.»

یزادن‌مهر به روش جدید پرداخت از سوی بانک اشاره کرد و افزود: «پس از معرفی متقاضیان از سوی دانشگاه و تأیید صندوق رفاه و ارسال اسامی به بانک، دانشجویان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک در کل کشور نسبت به افتتاح حساب و دریافت تسهیلات اقدام کند؛ پرداخت تسهیلات به صورت هر سه ماه یکبار به مبلغ ماهانه هفت میلیون ریال است. طبق تفاهم صورت گرفته تا مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال با ارائه یک ضامن معتبر و بیش از مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال نیاز به معرفی ضامن دوم به بانک است.»

او به دو شرط افزایش مبلغ وام اشاره کرد و گفت: «افزایش مبلغ وام برای اثربخشی بیشتر در سطح زندگی دانشجویان است و شرط دوم افزایش سطح پوشش پرداخت وام برای بهره‌مندی حداکثری جامعه دانشجویی در مقطع دکتری است. با حمایت مقام عالی وزارت علوم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بُعد کمی، مبالغ وام‌های پرداختی از ابتدای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در نوع یک از مبلغ ۵۰۰ به ۶۵۰ هزار تومان و در نوع دوم از ۶۰۰ به ۷۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین به لحاظ افزایش سطح پوشش جامعه دانشجویی از مهر ۹۵ این نوع وام به همه دانشجویان روزانه دوره دکتری مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی از نیمسال اول مطابق دستورالعمل اعطا شد.»

او افزود: «با توجه به افزایش سطح پوشش جامعه دانشجویی و پیش‌پینی پرداخت وام ویژه دکتری به همه متقاضیان واجد شرایط، صندوق رفاه دانشجویان مذاکرات خود را با چندین بانک دولتی با هدف هم‌افزایی صندوق و بانک برای بازپرداخت هر کدام از دانشجویان که از تسهیلات مذکور بهره‌مند می‌‌شوند؛ پس از اتمام تحصیل در سنوات مجاز (نیمسال) و اعمال یک دوره تنفس یکساله، نسبت به بازپرداخت اقساط اقدام می‌کنند؛ تعداد اقساط پرداختی معادل تعداد ماه‌های دریافتی وام است. به طور مثال اگر دانشجویی ۱۲ ماه از وام استفاده کرده باشد، پس از اتمام یک سال تنفس در ۱۲ ماه باید اقساط را بازپرداخت کند. با توجه به اینکه از ابتدای طرح پرداخت وام مذکور، دانشجویانی که دارای پایان‌نامه کاربردی و تقاضامحور بودند، از حمایت مالی بیشتری برخوردار می‌شدند، صندوق رفاه در نظر دارد پس از کسب مجوز از هیأت امنا به دانشجویان در قالب وام ضروری، پایان‌نامه کاربردی در هر نیمسال مبلغ یک میلیارد ریال پرداخت کند.»

او به کلیات پرداخت وام ویژه دکتری اشاره کرد و گفت: «مبلغ وام برای تمام دانشجویان ماهانه هفت میلیون ریال است، پرداخت وام به صورت هر سه ماه یکبار به مبلغ ۲۱ میلیون ریال است و وام مذکور به تمام دانشجویان واجد شرایط از نیمسال اول تحصیلی تا پایان تحصیل در سنوات مجاز (هشت نیمسال) پرداخت می‌شود.»

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: «کارمزد وام چهار درصد است و دانشجویان برای دریافت وام باید هر ۶ ماه تقاضای وام و مدارک مستندات آموزشی خود را به ادارات رفاه دانشگاه محل تحصیل تحویل دهند. هر کدام از دانشجویان متقاضی وام پس از تایید از سوی دانشگاه و صندوق باید به شعب بانک توسعه تعاون برای افتتاح حساب و تحویل مدارک مورد نیاز اقدام کنند. همچنین برای دریافت تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال یک ضامن معتبر و بیش از آن تا سقف مجاز وام ویژه دکتری باید ضامن دوم را به بانک معرفی کنند.»

یزدان‌مهر افزود: «دانشجو در مراحل دریافت وام صرفا یکبار برای تکمیل مدارک و ارائه تضامین به بانک مراجعه می‌کند و در مراحل بعدی نیازی به مراجعه به شعب بانک نیست. مدت تنفس وام مذکور یک سال پس از اتمام تحصیل در سنوات مجاز به تحصیل (هشت نیمسال) است. پس از یکسال تنفس، هر دانشجو باید به تعداد ماه‌هایی که از وام بهره‌مند شده است، نسبت به پرداخت اقساط آن اقدام کند؛ به دانشجویانی که پایان‌نامه کاربردی و تقاضامحور داشته و مورد تایید دانشگاه و صندوق باشد، وام ضروری به مبلغ ۱۰ میلیون ریال در هر نیمسال پرداخت می‌شود.»

۹۶/۰۳/۰۳
Ebrahim Shahnazi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی