http://bayanbox.ir/id/2877345278121749323

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

دانشگاه سراسری بی کیفیت هم داریم

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۶ ب.ظ

دانشگاه سراسری بی کیفیت هم داریم مدرک دانشگاه های معتبر ارزش بیشتری دارند

زمان دریافت خبر : شنبه 3ام مرداد 1394

۷۰ دانشگاه کشور استانداردهای قابل قبول را ندارد، معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری میهمان تلفنی برنامه امروز پنجشنبه پیک بامدادی رادیو تهران است تا این موضوع را بررسی کند.
مجتبی شریعتی می گوید، نیمی از ۱۴۰ دانشگاه دولتی شاخص های استاندارد ملی همچون فضای آموزشی، نسبت دانشجو به عضو هیئت علمی و شکل هرم هیات علمی را ندارند.
وی با بیان اینکه طرح ساماندهی این دانشگاه ها در دستور کار وزارت علوم است، می افزاید: برای رفع این مسائل از مسئولان این دانشگاه ها نیز برای همفکری دعوت می شود تا از پتانسیل ها برای بهبود وضعیت موجود استفاده شود.
شریعتی می گوید: باید اذعان کرد که برخی از دانشگاه های اصلی کشور نیز برخی استانداردهای بین المللی را ندارد هرچند در برخی شاخص ها با دانشگاه های بین المللی رقابت دارند؛ اما براساس شرایط موجود و استانداردهای ملی باید به تدریج و بدون ضرب الاجل همه دانشگاه های دولتی به استانداردهای لازم برسند.
وی می افزاید: تعداد دانشجوی این دانشگاه ها زیاد نیست و از نظر حقوقی مدارک آنها با مدارک دانشجویان دانشگاه های اصلی تفاوتی ندارد؛ اما از نظر عرفی در همه جای جهان مدرک دانشگاه های معتبر ارزش بیشتری دارند.
معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه بیشتر این دانشگاه های غیر استاندارد در ۱۲ سال گذشته و بدون دقت کارشناسی مجوز گرفته اند، می گوید: این ۷۰ دانشگاه در بخش دولتی است و شامل دانشگاه های غیردولتی از ۲۶۰۰ مرکز علمی کشور نمی شود.
وی می افزاید: ۳۸۵ مرکز آموزش عالی غیر دولتی در کشور وجود دارد که در پنج سطح علمی به منظور رقابت تقسیم شده اند و ۱۸ مرکز آموزش عالی غیر دولتی نیز مجوز پذیرش دانشجوی دکتری را دارد.
شریعی می گوید: ۵۸ پردیس در ۴۷ دانشگاه کشور فعال است که از هدف اولیه و جذب دانشجو و استاد غیرایرانی منحرف شده و این موضوع در وزارت علوم مورد بررسی قرار گرفته و سیاست جدید پردیس ها به زودی اعلام خواهد شد.
معاون آموزشی وزیر علوم بابیان اینکه با وجود درخواست رسمی تاکنون زمانی برای ارائه گزارش جامع آموزش عالی در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تعیین نشده است، می افزاید: تمام دانشگاه های مناطق محروم نیز در این طرح ساماندهی مورد توجه قرار می گیرد.
قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز میهمان دیگر برنامه پیک بامدادی امروز بود.
وی می گوید: این طرح ساماندهی قابل تقدیر است؛ اما نگرانی از انتخاب دانشگاه های خارج از استاندارد با ملاک هایی غیر از شاخص های علمی است.
جعفری می افزاید: باید گزارش مراکز آموزش عالی کشور به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شود.
وی تفاوت کیفیت تحصیل دانشجویان مراکز غیر استاندارد با دانشگاه های اصلی کشور را خلاف عدالت آموزشی برمی شمارد و می افزاید: از ابتدا نباید به این مراکز مجوز پذیرش دانشجو داد؛ اما از نظرقانونی تفاوتی بین مدارک فارغ التحصیلان این دانشگاه ها با دیگر مراکز آموزش عالی نباید وجود داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی