http://bayanbox.ir/id/2877345278121749323

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

روش شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور

يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۸ ب.ظ

تاکنون هفده دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور از سال 1375 بوسیله سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده است. با توجه به هدف گسترش هر چه بیشتر المپیاد و برگزاری آن در رشته های مختلف و در سطوحی گسترده تر ، المپیاد ابتدا با 6 رشته و در حال حاضر در 17 رشته برگزار می­شود.
دانشجویان سال سوم به بالای رشته های المپیاد، می توانند در المپیاد دانشجویی شرکت کنند. المپیاد به دو روش متمرکز و غیر متمرکز برگزار می شود.
روش متمرکز: دانشجویان سال سوم به بالای مقطع کارشناسی با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد (به منزله آزمون مرحله اول المپیاد) علاقه مندی خود را اعلام می دارند و در صورت کسب حد نصاب نمره علمی (بدون اکتساب معدل) به مرحله دوم یا مرحله نهایی راه می یابند.
روش غیر متمرکز: دانشجویان سال سوم به بالای مقطع کارشناسی با شرکت در آزمون المپیاد(غیرمتمرکز) می توانند در المپیاد شرکت کنند. در این روش در همه رشته های المپیاد، دانشگاههای کشور به 8 قطب دانشگاهی تقسیم می شوند و تیم­های معرفی شده هر دانشگاه ابتدا در


مرحله نیمه نهایی و درقطب های هشت گانه به طور همزمان با یکدیگر به رقابت می پردازند . سپس برگزیدگان هر قطب از مرحله نیمه نهایی المپیاد، در کنار برگزیدگان مرحله اول المپیاد دانشجویی که از طریق المپیاد متمرکز معرفی می شوند در آزمون نهایی شرکت می کنند.

۹۴/۰۹/۲۲
Ebrahim Shahnazi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی