http://bayanbox.ir/id/2877345278121749323

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

استراتژی تولید

دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵ ب.ظ
آشنایی با موضوع
استراتژی تولید را بعنوان اتخاذ الگویی از تصمیمات تولیدی اعم از ساختاری و زیرساختاری که سازمان تولیدی را در رسیدن به اهداف تولیدی منطبق بر اهداف کسب و کار یاری می رساند تعریف می کنند. ادبیات استراتژی تولید مشتمل بر دو زمینه عمده طراحی محتوا و فرایند تدوین استراتژی تولید است. مطالعات نشان دهنده تمرکز کمتر محققین بر فرایند استراتژی تولید می باشد. بسیاری از سازمان‌ها‌ از طریق تدوین استراتژی‌های تولید به تقاضا برای تنوع، واکنش نشان می‌دهند. واضح است که استراتژی تولید نیز مانند هر استراتژی دیگری، پیرامون الگویی از انتخاب‌ها‌ می‌چرخد. ماهیت این تصمیم‌ها‌ میان‌مدت تا کوتاه مدت است و منعکس کننده قابلیت‌ها‌ و شایستگی‌ها‌ی‌محوری شرکت و چگونگی بکارگیری منابع و فناوری‌ها‌ جهت ارائه مزیت رقابتی پایدار در بخش خاصی از بازار است. برخی از عوامل موثر که منجر به توسعه استراتژی تولید می‌شوند، عبارتند از: روند تقاضا، رقابت‌پذیری (اولویت‌ها‌ی رقابتی)، موقعیت استراتژیک و اثر بخشی عملیاتی، نگرش مبتنی بر منبع و مبتنی بر بازار استراتژی، سفارش سازی انبوه .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی