http://bayanbox.ir/id/2877345278121749323

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

فهرست 271 نشریه نامعتبر و جعلی

دوشنبه, ۶ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۳۳ ق.ظ

وزارت علوم فهرست 271 نشریه نامعتبر و جعلی را منتشر کرد

دکتر محسن شریفی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتشار فهرست نشریات نامعتبر و جعلی از سوی این وزارت‌خانه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محسن شریفی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژو​هشی گفت: «هدف از ارائه این سیاهه از نشریات، جلوگیری از انتشار مقالات ارزشمند محققان کشور در نشریاتی است که دارای کیفیت بسیار پایین و یا جعلی هستند.»
به گفته شریفی تعداد نشریات این سیاهه در مجموع 271 نشریه است که 260 نشریه نامعتبر و 11 نشریه نیز جعلی هستند.

او افزود: «اگر مقاله‌ای در نشریات نامعتبر یا جعلی چاپ شود ارزش علمی ندارد و نباید امتیازی به آن تعلق گیرد. با اعلام فهرست نشریات نامعتبر و جعلی، از هدر‌رفت انرژی پژوهشی جلوگیری می‌شود. تعداد نشریات این سیاهه نسبت به فهرست قبلی 36 مورد افزایش یافته است.»

شریفی گفت: «سیاهه نشریات نامعتبر و جعلی در نامه‌ای به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین مراکز پژوهشی اعلام شده است.»

فهرست نشریات نامعتبر و جعلی برای استفاده محققان در سامانه ارزیابی نشریات علمی www.Journals.msrt.ir و همچنین وب‌سایت دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی به آدرس rppc.msrt.ir قابل دسترسی است.

۹۵/۱۰/۰۶
Ebrahim Shahnazi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی