شرایط وضوابط ، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397
اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره شرایط وضوابط ، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 و بیست و سومین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور
پیرو اطلاعیه مورخ 96/09/05 بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و سومین المپیاد علمی- دانشجویی کشور میرساند با توجه به نکات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، میتوانند در آزمون مذکور ثبتنام و شرکت نمایند.
شرایط ثبتنام:
ثبتنام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 از روز پنجشنبه مورخ 96/09/16 آغاز و در روز چهارشنبه مورخ 96/09/22 پایان میپذیرد. لازم به تاکید است که ثبتنام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.
علاقهمندان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبتنام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، میتوانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشتههای امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام) متقاضی ثبتنام شوند.
مراحلی که داوطلب باید برای ثبت نام اقدام کند:
1-مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری ثبتنام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبتنام (دفترچه شماره 1).
2- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام.
3-آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبتنام.
4- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبتنام منحصراً بصورت اینترنتی انجام میگیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 360.000 (سیصد و شصت هزار) ریال به عنوان وجه ثبتنام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبتنام اقدام نمایند.
تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 5000 (پنج هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، میتوانند از این خدمات استفاده نمایند.
5- داوطلبانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقهمند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت دارد که کدرشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج نمایند. این دسته از داوطلبان میبایست برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر ، به مبلغ 360.000 (سیصد و شصت هزار) ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.
تذکر: داوطلبان متقاضی ثبتنام و شرکت در آزمون کدرشتههای امتحانی (اصلی و شناور) که علاقهمند به شرکت در گزینش رشتههای تحصیلی دانشگاه پیامنور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبتنام، نسبت به پرداخت مبلغ 110.000 (صدو ده هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقهمندی به دورههای مذکور، اقدام نمایند.
دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:
به داوطلبان توصیه میشود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیشنویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرمافزاری ثبتنام وارد نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبتنام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبتنام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفتهشدن در آزمون، قبولی وی (کان لم یکن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.
زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:
براساس برنامه زمانی پیشبینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 06 و 97/02/07 برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است از روز دوشنبه مورخ 97/02/03 لغایت روز چهارشنبه مورخ 97/02/05با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 36 تقاضانامه تعیین میگردد. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبتنام اقدام نمایند.
برگزاری المپیاد علمی- دانشجویی کشور:
داوطلبان علاقهمند میتوانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397، در اولین مرحله دوره بیست و سومین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام در آزمون شرکت نمایند.
نحوه انتخاب رشته و پذیرش:
الف- کارنامه اعلام نتایج اولیه تمامی داوطلبان آزمون توسط این سازمان براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.
ب-تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند میتوانند:
ب-1) برای پذیرش در رشته محلهای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.
ب-2) برای پذیرش در رشته محلهای دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه مذکور به صورت مستقل و براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیههای دانشگاه مذکور صورت خواهد گرفت.
تذکر: بدیهی است امکان انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در هر دو پایگاه اطلاعرسانی به صورت مجزا امکانپذیر خواهد بود.
ج- سایر موارد:
سایر موارد در خصوص سنجش و پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی مطابق قانون سنجش و پذیرش دانشجوی در دورههای تحصیلات تکمیلی مصوب 94/12/18 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی خواهد بود.
توصیههای مهم:
1- داوطلبان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای شماره 1 که روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان قرار دارد، مراجعه نمایند.
2- به داوطلبان توصیه میشود در انتخاب کدرشتههای امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را مبذول فرمایند. لذا پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی در این خصوص به درخواستهای داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
3- توصیه میشود حتماَ داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه،ومندرجات آن را کنترل و نزد خود نگهداری نمایند.
4- با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
5- هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفتهنامه خبری و اطلاعرسانی سازمان سنجش)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانههای گروهی اعلام خواهد شد.
6-در صورت لزوم، داوطلبان میتوانند با شماره تلفن گویای: 42163-021 با روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تماس حاصل کرده یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.