http://bayanbox.ir/id/2877345278121749323

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

گروه مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

وبلاگ تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه آزاد کاشان

هوش مصنوعی غول پیکر GPT-3 و ChatGPT

شنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰۸:۵۶ ق.ظ

🔷مایکروسافت گفته برای شرکت OpenAI، مجموعه عظیمی از سرورها با ده ها هزار کارت گرافیک قدرتمند مثل A100 ساخته تا این مدلهای هوش مصنوعی غول پیکری مثل GPT-3 و ChatGPT رو تمرین بده.

این بخشی از سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری مایکروسافت در سال 2019 در OpenAI بود و نیازمندیهای OpenAI برای تمرین دادن مدلهاش، حتی برای مایکروسافت Azure که دومین ارائه دهنده بزرگ سرویس های ابری در دنیاست هم بزرگ بود. در نتیجه این شرکت با سرمایه گذاری چند صد میلیون دلاری سرورهای مخصوصی بهینه شده برای عملیات هوش مصنوعی رو برای OpenAI ساخت که هزار کارت گرافیک قدرتمند انویدیا با شبکه پرسرعت رو بهم وصل میکرد و به این شرکت امکان تمرین دادن مدلها برای مدت طولانی رو میداد.

از اثرات استفاده از زیرساختهای Azure توسط OpenAI این بود که در هنگام عرضه ChatGPT این شرکت بتونه زیرساخت لازم برای اجرای چنین نرم افزار پیچیده ای روی سرورهارو طوری مقیاس بده که بتونه ترافیک ناشی از استفاده چند هزار نفر در روز اول رو به چند میلیون نفر در روزهای بعدی رو هندل کنه.
 

۰۱/۱۲/۲۷
Ebrahim Shahnazi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی